Publications

Educational and training pathways to fight the Neets’ social and work exclusion. Suggestions, proposals, criticalities

Lisa Stillo
in Massimiliano Fiorucci (a cura di), Educazione, Costituzione e Cittadinanza, Roma Tre Press, 2020

NEET e MOOC, un incontro possibile. Primi risultati di ricerca e prospettive future

Francesco Agrusti, Lisa Stillo
CADMO, Giornale italiano di Pedagogia sperimentale, N.1 (2021), pp. 120-125

From NEET to EET. Inclusion by educational technologies

Lisa Stillo, Francesco Agrusti
QTimes - Journal of Education, Technology and Social Studies, V.XII N.4 (2020), pp.50-62

La transizione da NEET a EET. L’inclusione attraverso le tecnologie per l’educazione

Lisa Stillo, Francesco Agrusti
QTimes - Journal of Education, Technology and Social Studies, V.XII N.4 (2020), pp.50-62

Public Presentations

Le alleanze educative territoriali come spazio di formazione, ricerca e azione: l’esperienza del Prin Re-serves

February 2, 2023, University of Bologna - Dipartimento di Scienze dell’Educazione “G.M. Bertin” Alma Mater Studiorum
MARIA ROMANO, UNIVERSITY OF SUOR ORSOLA BENINCASA

Individual and Social Implication in Civic Engagement. A Multicase Study on School-Community Partnership

23-25 Agosto 2022 - Yerevan (Armenia) ECER 2022
Francesca Rapanà, Marcella Milana, Marialuisa Damini, Università di Verona

La promozione di impegno civico e sociale nella collaborazione tra scuola e territorio

16th June, 2022, SIPED, Junior National Conference, University of Foggia (italian)
Francesca Rapanà, University of Verona

Civic engagement learning through school-community partnerships

24th May, 2022, Asian Civil Society Workshop, South Korean University
Marcella Milana, University of Verona